Tuesday, April 14, 2009


MINGGU AKHIR

Minggu ini minggu ke 12 praktikum. Melalui Praktikum sungguh meletihkan terutama saat hadirnya pensyarah untuk menilai pengajaran dan pembelajaran dalam kelas. Letih banget. Syukur alhamdulillah dianugerahkan pensyarah yang berhati mulia.
En. Kholid Salleh. Hadir bukan untuk mencari salah sebaliknya membimbing dan menunjuk ajar serta berbincang kaedah yg sesuai utk dipraktikkan tika mengajar.
Terima kasih En. Kholid !

Begitu juga kepada pensyarah minor En. Samad Taib ( Bekas Guru Matematik tika aku di tingkatan 5 dulu ) yang memberi panduan berguna. Sangat besar jasanya, masakan tidak..subjek Matematik adalah yg paling boring saat di sekolah menengah. Dengan kecenderungan penggunaan otak kanan pastinya matematik adalh subjek yg..bosan !

Cikgu Samad ( Aku tidak memanggilnya Encik, lebih mesra dgn panggillan cikgu ) adalah guru matematik tika di tingkatan 4 & 5. Saban hari tapak tangan ini dirotannya lantaran tak siap homework hehehe...
Untuk lulus pun sangat sukar...namun digagahkan juga utk belajar dan terus belajar. Universiti mana yang mahu terima aku kiranya GAGAL subjek Matematik ? Walaupun gred F9 adalah sangat normal tika ujian, akhirnya SPM sebenar,berjaya juga meraih C3 utk subjek yg mendera otak aku ini . Terima kasih cikgu ! Tanganmu akan kucium hingga ke akhir hayat..


>>>Gambar atas : Bersama En. Kholid tika program Bina Insan Guru di Sekayu.

Pakcu : Pensyarahku berhati mulia, bukan apa, pernah terdengar juga ada sahabat yang letih mendepani pensyarah yg agak cerewet. Semestinya bukan IPG KDRI la..IPG lain :)

No comments: