Sunday, June 12, 2005

Datang dan pergi

1. Masa berlalu pantas. 2 minggu cuti persekolahan telah pun berada di hari terakhir. Maka akan pulang ke asramalah aku petang nanti. Apa yg aku buat selama 2 minggu ?
i. Menjadi driver. ( Johor Bahru, Port Dickson, Mersing )
ii. Memancing ( Hobi baru la )
iii.Hadir majlis perkahwinan. Sedara mara. Kawan2.
iv.Ziarah kematian
v .Marking paper midyear exam.

2. Semalam melalui Yahoo Messenger. Mesej dr Yaman. Mesej offline drpd sahabat aku sedari kecil lagi. sejak usia 7 tahun. Ayahnya yg juga ustaz kepadaku ketika bersekolah agama di Johor ini,telah kembali ke rahmatullah. Kembali menemui tuhannya. Dari-Nya kita datang kepada-Nya jua kita kembali.Al-fatihah buat Allahyarham Us.Ramian Bin Tuge.

3. Pagi ini ? Mengutip buah kuini yg gugur di belakang rumah. Pohon pauh berdiri tegap disebelahnya. Bagaimana pokok2 ini hidup berjiran tapi rasa buahnya berbeza ? Saiz, struktur daun,buah,pokok tidak jauh beza. Ya Allah. Hebat ciptaan-Mu.

Dalam pd itu aku terlupa, lidahku hanya sekeping tapi punya 4 rasa berbeza. Ya, Allah aku perhatikan pokok yg duduk berhampiran tapi tidak pd lidah yg juga ciptaan-Mu ini. Suhanallah, tidaklah engkau menjadikan semua ini dengan sia-sia. Akur...betapa lemahnya hamba-Mu ini.


No comments: