Sunday, December 02, 2007



Menghirup udara Batu Rakit


Lama amat tak up-date..september..kini menghitung hari-hari di tahun 2007...

Andai ditanya Pakcu ke mana ? Masih di Malaysia. Bermula 19hb november lalu Pakcu menghirup udara di Institusi Perguruan Kuala Terengganu, Batu Rakit. Hampir 20km dr Bandar kuala Terengganu.


Utk apa ? Org kampung kata sambung mengaji. Orang bandar kata sambung pengajian. Meraih secebis ilmu yg tuhan sediakan. Semua drpd-NYA belaka. Ilmu Pendidikan. Pedagogi dan segala macam yg diperlukan oleh bakal cikgu.


Kehidupan yg sentiasa rushing. Bermula seawal 7.45am tamat 6.45pm. Mengejar waktu kuliah. Waktu makan. Waktu solat. Segalanya terkejar-kejar. Sudah lama meninggalkan alam menyalin nota, mendengar pensyarah mencurah ilmu kini aku kembali dgn buku nota.Pen merah,hitam,biru,pink. Sememangnya memang telah jadi habit menyalin nota sambil meng colourful kan ia ! :)


Wireless di institusi ini dipergunakan sebaiknya. Syukurlah ia laju. Buka seperti kura-kura yg patah kaki seperti di sekolah.

Jumaat lalu ke GIANT Kuala Terengganu. Terserempak dgn senior lama tika di kolej. Abg Saufi Chik ! Kali akhir berjumpa sekitar tahun 1999..8 tahun lalu. Dan dia masih mengenali adik junior dia ini. Siap sebut nama lagi, walhal aku bukanlah terlalu akrab dengannya berbanding abg senior yg lain spt Shukri Hassan @ Abuya.
Terima kasih Abg. Saufi kerana masih mengenali saya.

Apa ada di Terengganu ye ? Entah. Monsoon Cup ? Mydin yg telah 3x aku tawaf itu ? Stadium yg belum siap utk SUKMA 2008 ? Hehehe org terengganu pasti marah. Sabar. Aku kata berdasarkan apa yg aku lihat. Apa-apa pun makanan di sini OK. Sedap di rasa, enak di makan.

Akhlak remaja juga maju di sini. Tiada segan silu lagi dengan pakaian sexy sambil menyuap makanan teman lelaki di meja makan. Tidak mengapalah, aku bersangka baik sahaja bahawa gadis yg kelihatan masih hingusan dan balaknya yg juga hingusan adalah pasangan suami isteri yg baru berkahwin minggu lalu. Ya, aku bersangka baik dgn aksi mereka !
Rasanya cukup itu saja. Sambung lain kali. Permisi dulu !





No comments: