Saturday, January 31, 2009

Tahun Baru Cina dan bermulalah...
Bermula 19 Januari 2009, jadual hidup juga mula berubah. Walaupun bukan secara total. 12 minggu yang mendera mental. Adui la...Latihan Praktik ! Banyak tugasan yang perlu dibereskan. Apa2 pun ia akan tetap dilalui dengan penuh kesabaran. Insya Allah.

Cuti Tahun Baru Cina setiap pagi dihabiskan di Laman Woodball, Lanjut Resort Rompin atau nama lainnya Serai. ( Laman woodball ini digunakan utk Pertandingan Woodball Malaysia Open. Jangan main-main, International gitu, hehe )

Memukul bola kayu di pagi hari, syoknya hanya yg memukulnya yang tahu :). Tak percaya, tanyalah Sirap yang 3 hari berturut-turut mengikuti kursus induksi sukan baru ini. Khabarnya sukan ini bakal di masukkan dlm Sukan Olimpik.
Tidaklah sampai ke situ citanya, sekadar suka-suka. Barulah faham mengapa ada org yang menggilai Sukan Golf. Nikmat melihat bola melintasi gate, hanya yang main aje yang tahu !
Ingin tahu tentang woodball ?
Pakcu : Gambar kiri - Kelihatan Master Hj. Ismail Bakar merangkap sifu pd kami semua sedang menunjuk ajar Hj. Razali teknik sebenar memukul bola.
Gambar kanan - Fokus sebelum memukul itu penting ! Abaikan sebarang serangan psikologi @ mind games drpd pihak lawan. Fokus. Fokus. Fokus. Jgn jadi mcm LIVERPOOL yg sudah mula hilang fokus, draw je manjang hahaha...
>>> Gambar2 di atas adalah di Laman Woodball Kuantan. Maaf gambar terkini di Lanjut Resort lupa nak ambil. Yang pasti rumputnya juga ala-ala golf juga :)

No comments: