Sunday, May 23, 2004

LAMA

Dah lama sangat rasanya tak update blog ni. Macam paizi cakap la. Aku tak punya masa sebenarnya ( atau tak cekap megurus masa ? ) Minggu lepas, Sabtu dan Ahad berada di rumah tapi masih tak sempat mencoret apa2. Cerita bola pun tak sempat nak sembang.

Cerita Sabtu, 15 Mei 04
Sambutan maulidurrasul di Kg. Belukar Juling ( Best betul nama kg aku ).
Penceramahnya adalah guru kuliah maghrib bagi kg ini. Us Arif Abd Kadir. Bersemangat dan gaya penyampainnya masih hebat seperti sebelum aku berhijrah ke Seri Rompin.

Sindiran, kiasan yg bagi aku adalah reality yg patut ditelan oleh audien. Beliau menyentuh Program2 yg banyak melingkupkan akhlak muda-mudi kini especially Akademi Fantasia dan Sure Heboh. Ada sesiapa nak bangkang ? Rasanya tidak kecuali Kudsia Kahar dan Fredie Fernandez saja yg setuju program Astro itu dpt membentuk pribadi mulia pesertanya.

Program inilah bagi aku,program pertama yg secara terang-terangan memaparkan anak-anak orang Islam berpelukan lelaki perempuan secara LIVE di kaca TV. Berpelukan atas nama sahabat seperjuangan / serumah yg sedih kerana tersingkir dari Akademi tajaan ASTRO itu. Sejarah hiburan di Malaysia rasanya belum ada yg berani berpelukan penuh slumber di khalayak ramai LIVE di TV. Walaupun hakikatnya dibelakang tabir kebanyakkan akhlak artis kita amat memalukan / menyedihkan / . Tahun ini Akademi Fantasia akan di sambung lagi. Tiada apa yg boleh dikatakan selain “ INILAH ISLAM HADHARI IMPIAN SEMUA ” Anda setuju ?

Cerita Ahad 16 Mei 04
Pagi, aku ke Mersing bersama Fuad & Eri. Sekadar membawa orang Temerloh yg tak pernah menjejakkan kaki ke Mersing. Hajat utk membawanya ke JB 2 kali terbengkalai. Nasib kau la Fuad. Nanti kita bikin plan baru.
Jumpa Adi di Gerai belakang Hotel Seri Malaysia. Rakan biznez gitu  Tiada lain perkara kecuali BIOSPRAY la. Kami ke Office Biospray, Mersing Branch. Bersebelahan Pejabat PPD Mersing.

~Hari ni Hari GURU. Selamat Hari Guru Pakcu. Banyak juga terima mesej drpd sahabat2.Mekasihhh semua.
Ptg. Pulang ke Seri Rompin setelah hujan bersam rebut petir reda.

Cerita Isnin
Akak Da, pengusaha kantin sekolah beritahu aku,telur 1 sarang RM 7. Aku terperanjat jugak. Ye ke ? Atau sebelum ni pun memang dah RM7. Entahlah..aku pun bukan tahu sangat bab telur ni. Telur ayam kampung campur madu tu aku tahu la jugak.Lepas tu tersenyum aje la..hadiah Pilihanraya ke 11 buat rakyat Malaysia 

No comments: