Wednesday, June 09, 2004

KISAH 5 JUN

Agak lama tidak mencoret apa2. Cuti sekolah bermaksud cuti utk kenduri kahwin.
Maka memnuhi jemputan adalah agenda utama,moga2 kenduri kita nanti ada la jugak orang nak pergi :)

Pagi,Aku ke Pekan. Bandar diRaja Pahang. Tujuan hanya satu,mengiringi sahabat baik aku( sejak sekolah rendah lagi )
ke majlis walimahnya. Sahabat yg seorang ini bagiku agak hebat jugak kerana berjaya mencuri hati seorang gadis yg ayahnya
adalah Dato' Mufti ! Bukan senang beb. First time menyatakan hasrat utk berkenalan dia dipinta terus bertemu dgn ayahnya.
Sungguh lagi benar sahabat aku ini tidak mengetahui yg ayah gadis itu adalah Mufti Negeri.
Tapi itulah dikatakan jodoh. Apa2 pun sahabat aku ini juga bukan calang2 orangnya. Dia adalah imam Masjid Negeri Perak,tambahan pula dia seorang
HAFIZ..kalau aku jadi Dato'Mufti pun aku akan bagi anak perempuan aku padanya.

~Selamat Pengantin Baru Buat Mohd Jaafarudin dan Nur ain,moga bahagia hingga ke akhir hayat...err boleh tolong doakan sahabat kau ni tak :)

KISAH 6 JUN

~Pagi ke rumah emak sepupu aku di Mersing. 2 pupuku menamatkan zaman anak daranya. Suaminya orang Keratong 1, Pahang.
Majlis kelihatan teratur dengan adanya pelayan tetamu. Kaum kerabat ramai, tiada masalah tenaga kerja. Aku pun sekadar melihat sahaja, nak tolong angkat
hidangan pun dah ramai sangat pekerjanya. Atau aku yg malas :) . Whatever la..

~Selamat Pengantin Baru Buat Fatimah@Syairiwati & Ismanizam
:::Lupa pulak, budak KMR perempuan aku rasa kenal Kak Shery ni,kalau dah sampai graduate dia bermastautin di KMR masakan tak kenal.

~Petang, ke majlis..Big Boss merangkap kawan sekolah aku. Hari ini Adi ( Boss Biospray Mersing ) juga menamatkan zaman bujangnya.
Akad nikahnya 4hb lalu. Aku sampai tika sudah tiada orang yg makan di bawah kanopi..tapi nasi minyaknya masih ada.
Apa2 pun aku kena hadir..kalau tidak ada harapan big boss aku ni tak tegur aku sampai mati.

::.Selamat Pengantin Baru Buat Mohd Dhiauddin & Fatimatuzzahra. MOga dapat anak ramai :) .::

No comments: