Saturday, June 12, 2004



TERMANGU

Entah la. Aku sebenarnya tak berapa bersemangat mlm ini. Di TV pelajar akademi fantasia tengah melalakkan lagu sambil menari dengan harapan dapat menjadi penyanyi berjaya dan dapat membentuk akhlak serta menjadi role model kepada remaja. ( Ya Allah permudahkanlah hisabku..) apa2 pun sebagai muslim aku rasa kita tetap perlu mendoakan pelajar2 ni berpegang kepada ajaran Islan yg sebenar-benarnya. Dan semoga tahap keimanan kita juga dipertingkatkan..aku bermohon padaMu Ya Allah.




EURO 2004

Euro 2004 akan bermula mlm ini. Semua dah tahu Portugal adalah tuan rumah kali ini. Jadi utk peminat bola sepak di Malaysia terpaksalah bersengkang mata jika mahu menyaksikan temasya 4 tahun sekali ini. Apa2 pun jangan sampai ada yg terlajak tak solat Subuh sudah la. Maklum la match jam 2.30 a.m baru nak kick-off.

Aku..? Tahun ini nak sokong 2 pasukan ( Macam biasa la..) England dan Holland. Sokong England kerana ramai pemain Man U kat dlm team tu. Sokong Holland pula bukan kerana Nistelroy..( Aku tidak mengaguminya seperti Cantona ) tapi kerana Holland mempunyai corak permainan menarik. Nak menang bergaya je. Bukan seperti Italy yg hanya pandai bertahan sampai mati @ menang penalti ! ( Sure penyokong Italy hangain dgn aku..:) sabar la beb ! ).

Peluang England utk pergi jauh rasanya tak secerah mana. Rio Ferdinand tiada..Woodgate tiada..defend kali ini aku rasakan agak lemah. Ashley Cole dan Campbell terpaksa mematahkan kaki Henry dan Zidane terlebih dahulu jika mereka ingin menewaskan France. Tak kisah la..yg penting viva England, viva the orenje !

No comments: