Sunday, September 12, 2004

NOTA 1

Rabu,8hb September 2004. Lepas tamat waktu persekolahan, pulang ke hostel kemas brg lebih kurang ( sebelum tu melantak nasi minyak kat dewan makan, sedap la pulak )...start JEX dan terus pulang. Negotiate dgn bonda..nak ikut katanya. Hajat hati taknak la menyusahkan sesapa tapi dah bonda nak ikut jugak..tak mengapalah..( Rupa-rupanya ada juga hikmah ! ) :)

NOTA 2

Khamis, 9hb Sept. 2004. Bangun sebelum subuh lagi. Bersiap utk ke HQ SPA lama. Park kereta kat Sg.Besi. Naik LRT ( Bersama bonda la..tak kisah la korang nak kata anak emak ke hapa ke..)
Sampai PUDU..teksi ada 2 buah je..Munasabah ke dr PUDU menuju ke area sekitar Masjid Negara kosnya RM20 ? Manusia melayu yg cuba ambil kesempatan ke atas manusia melayu lain. Di saat keperluan mendesak begini..no choice. Aku tahu dia temberang... Tak mengapalah..jgn sakitkan kepala..fikir mudah..anggap sedekah je la..hari ini kita sedekah dan penuhi hajat orang, esok lusa mungkin Allah penuhi hajat kita. Sabar..sabar...

Interview, calon ada 13 org dan kesemuanya rakan sekuliah satu masa dulu. Apa lagi lama tak jumpa, bikin havoc la :). Semuanya spesis lawak yg mampu buat perut terburai. Dlm bilik menunggu pun boleh bikin havoc, ntah hapa2 ntah. Sampaikan Interviewer sempat bertanya pd calon, apasal kecoh..
Calon : Lama tak jumpa, tuan. Coursemate semua ni. 1 batch.
Interviewer : Oh..takpe-takpe...saya faham..

Aku..? Entah la..Jawab saja apa yg ditanya. Jika dpt..terasa juga ingin mencuba.

NOTA 3

Jam 2.30 pulang ! Tak sempat nak jumpa sahabat2 serumah sewa. Bersembang punya pasal terlepas susur masuk Senawang. Akibatnya terpaksa drive sampai ke Tangkak dan turun ke Segamat. Jauhnya pusing... Singgah di rumah abang aku kejap di Segamat. Jam 8.30 mlm bertolak ke rumah..Meter kereta menunjukkan angka 402 km. Letihnyaaa..
( Dlm perjalanan pulang 3-4 kali aku terlelap tika drive. 2,3 saat..taubat tak nak buat lagi ! )

~So itu la dia keje aku 3-4 hari lepas.
~Kepada Sepol..rajin2 la makan ubat. Maaf tak sempat nak ziarah.
~Tiada yg menarik setakat ni.
~Emosi tak berapa stabil la..Apasal ? Ntah la Labu...
~Kengkawan DU..sorry la tak sempat jenguk kalian
~Kaset Inteam'04 diputar sepanjang perjalanan. Dan aku yakin aku suka pd lagu Ku Serah Cinta yg diberi nafas baru tu berbanding lagu-lagu lain... Penangan lagu lama tak dpt dinafi lagi.

LAIN_LAIN CERITA

>> Semalam ada ceramah Isra' Mikraj di masjid. Budaya org Johor. Aku tak tahu la kat tempat lain macam mana. Sejak kecil lagi, tiap kali datangnya Isra' Mikraj masjid akan ada org berceramah tentang peristiwa itu.

Ceramah tiap2 tahun tapi tak tahulah banyak mana pengiktibaran yg dpt diambil, dengan Hiburan saban tahun kian menggila.hmm entahlah...Cerita pasal Isra' Mikraj tapi waktu solat selambe je langgar. Solat..apalah sangat kan..? Alhamdulillah belanjawan tahun ni tiada yg saja2 langgar waktu Asar...


No comments: