Sunday, September 05, 2004

SARI BERITA

Pembebasan Anwar masih hangat dibicarakan. Frontpage news utk akhbar Perdana. Tiada TAWAR MENAWAR...begitulah lebih kurang tajuknya. Bagi pemerhati tak bertauliah mcm aku..( Memang suka memerhati ) wait & see. Aku masih berkeyakinan bahawa tiada tawar menawar. Selain drpd peningkatan imej PM ( Yg sebelum ni byk juga calarnya ) belum dpt dipastikan apakah yg bakal berlaku selepas ini ( Selepas kesihatan Anwar bertambah baik Insya Allah ).

Cuma bagi aku..apa yg menarik adalah..dengan pembebasan ini maka terbukti sudah bahawa tohmahan yg dilemparkan kepada beliau adalah TIDAK BENAR belaka. Masih segar diingatan, kata2 seorang 'pemimpin' yg memecat timbalannya kerana timbalannya itu rendah moral ! Atau lebih detail nya..Anwar dipecat kerana melakukan hubungan seks, meliwat..( Rujuk Massa 12-18 Sept 1998. Bil 155. )

Bagi yg belum membuka mata seharusnya kita lebih terbuka. Menilai dr segenap sudut. Moga dpt membezakan antara kebenaran dan kebatilan. Moga akal yg dianugerahkan juga tidak dipersia.

~Bukanlah aku terlalu mengagumi Anwar, cuma rasanya aku telah membuka mata & hati sejak melangkah ke IPT.
~ Ada seorang ustaz ( aku lupa namanya ..not sure ) pernah berkata insan seperti Anwar lahir / wujudnya 50 tahun sekali. Aku ? mcm biasa..wait & see...


KISAH AKU

~Baru 3 hari kembali menjadi warga asrama. Anak murid gembira dengan kepulangan ini ( Baik sangat ke aku ni ? Hahaha ). Pagi Jumaat, seperti biasa ada tazkirah oleh guru ( Mengikut giliran ) dan aku pula diminta ke depan utk menyampaikannya walhal sepatutnya guru lain. Dah lama tak berucap.."Hantam sajalah labu ! " keratan akhbar berkenaan bab solat, menjadi penyelamat suasana. :)

~Sabtu, Ahad. Pulang ke rumah. Mencari bahan utk pergi interview Khamis depan. Kena study semula la, aku bukannya genius utk ingat semua fakta.

~Jaha menolak pelawaan aku utk ke KL. Ada kerja katanya ( Jadi driver saudaranya yg dtg dr Makkah ). Maka ada kebarangkalianlah aku memandu sendirian ke Putrajaya.

Lain-lain
  1. Lagu baru Inteam. Az-Ziarah. Melodinya mcm lagu Amar Diab, El Alimallah, Album Tamally Maak ( Lagu yg cukup popular di Bilik M106 satu ketika dulu ). Layan sajalah...
  2. Lagu KuSerah Cinta - Inteam, adalah lagu lama yg diberi nafas baru. Penyanyi asal adalah Kump Suara hati, Album Lambaian Kasih. Teringat masa mula2 melangkah ke Kampus Hijau, asyik layan lagu ni je. Lagu Favourite Jiji nih.Tak percaya ? Sila tanya Roslan Suyot la. Aku ? Menyukai kedua-dua nafas @ melodi lagu ini...
  3. Sahabat aku dengan bangganya memberitahu aku melalui SMS " Aku tengah layan mp3 Inteam'04..Blues gak dibuatnya.Aku dpt rm5. Cetak rompak. Hidup Lanun!" ~La ada jugak kawan aku yg beli. Apa nak buat. Aku kempen belum cukup kuat agaknya :)
  4. Sahabat aku yg kahwin baru2 ini SMS " Saya di rumah Anwar ni. " Aku terfikir..la minah ni berbulan madu kat Damansara ke hehehe.
  5. Pagi Ahad. Berbual dgn sahabat aku yg rasanya antara sahabat2 yg terbaik, 40 minit di telefon. Apa dia buat sekarang ? "Min, aku nak interview jadi DO tak lama lagi, tapi aku nak jadi cikgu jugak la" Hohh..biar betul..? Moga kau berjaya la sahabat dlm apa jua yg kau lakukan. Lagi cepat kau kerja lagi cepat aku jadi pengiring kau :)
  • Kumat ajak aku masuk midastouch2u. MLM lagi. Aku bukan tak nak masuk,tapi malas nak pening kepala. Cukup la dgn Biospray je, walau slow yg penting bonus jalan. Buat Due..teruskan usahamu, kejayaan bersama-sama org yg rajin,Insya Allah. Buat Pais..bila lagi nak niaga surat khabar ? hehehe..aku lihat otak bisnes kau bertambah baik kini.

>>> OK la. Permisi dulu. Ada rezeki, umur, aku sambung lagi. Mungkin di KL ada cerita baru siapa tahu ? <<<


No comments: