Tuesday, February 01, 2005

Back To School

Aku diarahkan kembali menyambung tugas sebgai tenaga pengajar di sekolah lamaku.Itu arahan yg jelas drpd JPN Pahang. Syukur, dpt la aku kembali melakukan apa yg aku suka dan cinta, mengajar, mendidik diri sendiri dan mereka yg memerlukan. Berapa lama berkhidmat ? Entahlah...

Gembira ada, cuak pun ada. Gembira kerna dpt bertemu kembali warga sekolah, anak2 murid yg aku tinggalkan dulu. Cuak pula kerana di surat tawaran option utk aku mengajar dalah English. Warghh...Harap ia tidak jadi realiti. ( Tahun lepas dpt option ni gak tapi ngajar subjek lain hehehe )

Duit Tabung ?

Berharap sangat apa yg dinyatakan dlm harakahdaily itu tidak benar. Apakah ada manusia berhati kering seperti itu ? ( Manusia akhir zaman, mungkin juga ada. Siapa tahu ? )

http://www.harakahdaily.net/article.php?sid=11557&mode=thread&order=0

teringat akan lagu PEMIMPIN YG ADIL, album DAMAI, HIJJAZ. Senang sungguh aku dengan lirik ini. Peringatan utk kita bersama, bukankah kita ini juga adalah pemimpin ?

" Pemimpin yg adil mengutamakan amanah. Wang rakyat dan negara tidak disalahguna. Rasuah dan kemungkaran sangat dijauhinya.Rakyat diseru mentaati Allah."




No comments: