Friday, January 28, 2005

P.T.T ( Pengulas Tiada Tauliah )

-Sekitar EPL ( English Premier League )-

Man U masih 11 mata di belakang Chelsea dan Arsenal pula 10 mata ketinggalan. Itu adalah gambaran kekuatan kuasa baru bolasepak EPL, The Blues @ Chelsea. Ramai yg percaya bahawa Chelsea akan menamatkan kemarau 55 thn kejuaraan liga.

Aku pun begitu sekitar 60 peratus. 40 peratus lagi aku yakin Man U & Arsenal mampu membuatkan Mr.Abromovich menangis mengenangkan buku ceknya terpaksa dikeluarkan lagi utk mengangkut semua pemain terhebat dlm dunia ni.

Tapi yg lebih menarik bagi aku adalah ulasan Ahmad Syukri @ Syuk ( Ketua Aing Hong DU hehe). Dia bukan peminat MU & Arsenal tapi masih berfikiran positif dgn saingan EPL. Aku taipkan SMSnya di sini

“ 10 mata kelebihan dengan 14 lagi matches bagi aku masih terlalu awal. 4 kekalahan dah cukup utk Mourinho sedar reality bolasepak…” ( Ulasan mengalahkan John Dykes, Pengulas ESPN caya la Syuk ! hehehe )

Man U dan Arsenal ( Liverpool tak terkecuali heheh ) mempunyai masalah yg sama. Goalkeeper ! Aksi keeper yg ada hari ini mampu meningkatkan risiko Ferguson & Wenger utk mendapat heart attack. Rafa Benitez juga.

Namun hingga ke hari ini, di saat window transfer akan tertutup pd 31 Januari kedua-duanya masih belum bertindak..Walaupun tahun ini rekod Defend Man U agak baik, hanya 14 gol drpd 24 perlawanan. ( Chelsea hanya 8 gol ! ). Arsenal pula 25 gol. Cuma kesilapan bodoh keeper memang menyakitkan hati pengurus dan peminat setia.

Kisah terbaru Fergie mula mengintai utk mendapatkan khidmat Paul Robinson England’s No.1 bagi menyelesaikan masalah ini.

Bagi aku ia keputusan yg baik tetapi bagi aku sekiranya Edwin Van Der Sar ( Fulham & Holland ) menjadi pengganti adalah lebih baik.
Cuma aku ragu, apakah dengan tiadanya sebarang reaksi positif drpd Sir Alex dan Arsene Wenger adalah isyarat awal utk melepaskan kejuaraan tahun ini kpd Chelsea ? Tunggu dan saksikan aje hingga season ini berakhir.

For Liverpool fans, all of you should wait till next season to be great contender heheh. We’ll see either Revolution Rafa-lution become reality or rhetoric. Half main players dah injured…Latest, Sinama Pongolle hampir putus anterior ligament 6 bulan le lepak atas bangku, ada harapan Benitez jadi winger lepas ni hahahaha…


Sebut ligament teringat aku kat Jiji, kawan kita yg putus anterior ligament lutut coz accident depan FBMK. Seminggu pening tak ingat apa dan hampir setahun takleh berlari. Tapi sekarang dah semakin macho semenjak menjadi Pegawai Tadbir Negeri Johor Daerah Kluang. Korang nak tanah ? Pergi la mohon dengan dia hehe.

OK. Itu saja ulasan tanpa tauliah utk kali ini. Jumpa lagi Insya Allah.





No comments: