Wednesday, January 26, 2005

Semalam punya cerita

_/ Pagi menyaksikan Man United kecundang kali kedua kepada Mourinho’s side. Kali pertama hampir setahun yg lalu dlm saingan Champions League. Tika itu Mourinho memimpin Porto. Apa yg menariknya, kedua-dua kekalahan Man United adalah di Old Trafford dan berpunca drpd kesilapan penjaga gol yg sama Tim Howard. ( Elok saja dia dijual ! )

_/ Solat Subuh dan aku berangkat ke Kota Tinggi. Hidup sebagai driver, beginilah. Menghantar bonda ke Kursus J-Qaf di SMK Teknik Kota Tinggi.

Bonda kutinggalkan dan aku ke restoran, sarap ! Then, melencong la. JB dan Kota Tinggi bukanlah jauh. Walaupun anak Johor tapi jalan Bandaraya JB bukanlah suatu yg telah aku hafal. Hantam sajalah labu,selagi minyak ada dlm tangki,kita pusing sajalah.

-ANGSANA-
Hajat aku cumalah nak ke Plaza Angsana. Best Ever Shopping Complex In JB I think..
Tapi sebelum tu aku ke Jalan Kolam Air. Menemui Kak Angkat aku, Sis Rosetti Poh Yuen Yi. Nama secanggih ini takkan korang tak kenal ? Dah lebih setahun tak jumpa dia nih. Sempat la jumpa dia sekitar 2,3 minit. Dia sibuk nak ke sekolah.

Plaza Angsana destinasi berikutnya. Tempat yg paling aku gemari utk melilau, di sinilah ! Best. Itu je yg mampu aku ucapkan. Kemudahan utk pengunjung serba cukup. Hinggakan tempat penyusuan bayi pun disediakan ? ( Tak pernah kujumpa kemudahan ini hatta di KL sekalipun )

Surau pula King Size. Memang puas hati kalau melepak kat dalam tu. Mampu memuatkan sehingga 300-350 jemaah aku rasa. Surau perempuan aku tak tahu la bersar mana sebab aku tak masuk hehe. Kalau masuk, lain pula ceritanya nanti. Lebih menarik surau ini ada PA System utk azan dan ada Tok Imamnya. KL ada ke surau mcm ni di shopping complex ? Setahu aku takde.

Angsana juga terkanal dgn BADAN Cemerlang Bookstore. Tempat yg paling aku suka singgah, sini la. Walaupun tidak sebesar Kinokuniya KLCC tapi aku yakin banyak buku yg dihajati boleh diperolehi di sini.

Aku rasa 2-3 jam baru puas hati melepak di BADAN. Boleh belek buku lama-lama.( Beli belum tentu lagi J ) Aku menemui buku Don’t Be Sad @ La Tahzan. Tebal amat bukunya. Walaupun hati meronta utk membeli tapi aku tahankan saja. Biar dululah. Harganya pun boleh tahan, RM 30. Lagipun di rumah masih ada 3 buku yg belum aku khatam. Jangan gelojoh, tak gitu ?

Selain BADAN tempat kedua yg aku suka masuk adalah kedai sukan al-IKHSAN. Aku mula mengenali butik pakaian sukan ini sejak 1998, Bobok @ Akmal Arif senior aku masa kat kolej dulu yg perkenalkan. ( Kat Bukit Bintang )

Apa yg menarik di al-IKHSAN ? Pakaian sukan la beb. Jersi Kelab Bolasepak yg original, kasut2 sukan. Mostly branded. Nike, Adidas, Lotto, Puma etc. Semuanya bakal merabakkan poket. Tapi itu dulu la. Sekarang aku lebih suka jersi SIAM je. Kualiti pun lebih kurang sama. Gila apa nak beli jersi yg sehelai nilainya 2-3 ratus. Jersi yg SALE pun harganya RM125, Roman Abromovich boleh la.

Al-IKHSAN kini terus berkembang. Kalau di Starhill terdapat 3 kedai. Di Angsana ada 2 kedai. Maju betul. Biarlah, aku yakin taukeinya Melayu.

Kesimpulannya Plaza Angsana memang menyeronokkan.

Cukuplah. Cerita terlalu panjang pulak kali ini. Ada usia kita cerita lagi.
Assalamualaikum.



No comments: