Monday, January 10, 2005

Membaca Pakdi.com


1. Tertarik dgn cerita Pakdi, rakannya yg telah didaftarkan sebagai Puteri Umno oleh makciknya sendiri.

~Apa mau hairan ? Kawan aku sendiri ( Pemuda UMNO JB ) mengaku dia pernah buat perkara yg sama. Mendaftarkan keahlian di sesuatu cawangan. Ahlinya ? Ambil saja nama2 ahli dari Kelab..( Tak perlulah aku sebutkan di sini ).

~Begitulah juga situasinya ketika ingin menubuhkan cawangan baru. Ahlinya tiada. Maka wujudlah pengambilan ahli2 ghaib :). Ingin tahu mengapa ? Kawan aku cakap..ala biarlah, yg penting kita dpt peruntukkan barang2 bg pejabat cawangan. Kos utk peruntukkan branch.office aku dimaklumkan berpuluh ribu. Masakan tidak cecah puluh ribu jika barang yg dihantar lengkap semuanya. peralatan pejabat..fikir sendirilah. ( Laptop ? ). Lastly, brg2 tersebut menjadi kegunaan peribadi.

~Aku ? " Entahlah labi. Biarkanlah luncai terjun dengan labu-labunya..."

~Kepada Emma di diaryland.com...sabarlah dlm menghadapi penipuan dan manipulasi hidup ini :)

Wassalam.

No comments: