Thursday, January 13, 2005

Petang semalam...

1. Petang, aku ke PPD Rompin. Sahabat aku ex-GSTT telah sedia menanti di sana. Objektif utama adalah utk bertemu Pegawai di PPD yg in-charge bhg.sekolah menengah. Mission accomplish. Berjaya mendapat jawapan yg agak memuaskan hati. Aku tak perlu menghadiri temuduga utk menyambung kontrak. Just wait and see. Selepas 4 bulan Insya Allah..ada harapan utk aku apply KDC bagi meraih jawatan guru. Permanent. Jika tawaran tu wujud lagi la utk 2005 ni.

Jika ada rezeki maka dapatlah aku kembali bertemu anak2 murid aku yg dirindui..:) Paling cepat minggu depan. Paling lewat bulan depan. Serahkan segala pada-Nya. Bukankah kita ini milik-Nya yg mutlak.

Petang semalam juga staff Jabatan Perangkaan call aku. Aku diminta menghadiri temuduga utk jawatan Penolong Perangkaan. 4 bulan kontrak dan jika excellent maka harapan utk mendapat jawatan permanant adalah cerah. La...abis tu ?

~Semuanya adalah ketentuan-Nya. Iradah-Nya. Dan aku mula tak keruan utk memilih lorong kehidupan akan datang...

No comments: