Monday, May 02, 2005

Memukat

Memukat...itulah yg aku buat hari ini. Dah bertahun rasanya tak turun ke laut utk melakukan aktiviti ini( Rumah aku dgn pantai 1 km je. Sekian dimaklumkan. )

Tanpa perancangan yg rapi aku turun berdua dgn Paksu aku...hajat di hati ingin kutip ikan yg org tinggalkan ( Saki baki ) sebab mereka yg memukat mlm tadi banyak sapu udang je.

Lastly dapat pukat. Dengan penuh selamber...pukat dipikul meredah air masin. Yes ! 3 round memukat. Peh bak kata org johor..lepak siol ! Perut dah mula melagukan irama padang pasir...kami turun tanpa sarapan ! Bersihkan pukat dan challo...Dapat la udang sikit dan ikan2 utk dibuat goreng dan asinkan. ( Dapat gelama, bakok, belanak..dan ntah apa2 lagi. Aku bukan kenal pun :D )


EPL dah tamat

Chelsea merangkul gelaran pertama setelah 50 tahun menunggu. Tidak dinafikan kebijaksanaan Jose Mourinho menyusun strategi. Di awal musim mereka mempamerkan corak bertahan ( Bosan gile ! ) yg penting bagi mereka adalah 3points. Nyata startegi itu berjaya. Di pertengahan musim barulah Chelsea mempamerkan siapa mereka sebenarnya. Menang dgn jaringan hebat..maka terkulatlah Wenger dan Fergie. Takpe warga Old trafford tetap bersama. Never say die attitude ! The trophy will be back to the theatre of dream !


Lain-Lain

~Soalan midyear exam tak bertaip walaupun sehuruf :D
~Isnin depan rasanya aku cuti lagi.Hol negeri Pahang. Entah.X sure

Info Tambahan

~Firdaus Andrew dah dpt anak. Kecik ati kengkawans sebab tak bagi tahu. Dia bizi le tu. Sabor paizi sabor :).

~Timbalan Maskulun Du dah jadi warden di Kubang Pasu. Bizi jugak. Satu-satunya geng Du yg guna nombor digi. Woi sapa nak mesej kau. Mahal la labu !

~Mursyidul am Du dah melepak dlm ladang Guthrie. Syukurlah dia dah ada tempat utk berdiri dengan lebih tegak. Dugaan menguji keimanan. Anaknya dah pandai merangkak kurasa.

~Jaha mas'od dah jadi pegawai pencegah maksiat di bandaraya JB. Ehh..jaha betul ke jawatan kau tu hehehe..syabas la..siapa nak jumpa dia boleh la ke Jalan Dobi jam 1 pagi ke atas hehehe..
( Info : Jln Dobi JB ni mcm Lorong haji Taib KL la )

~Jiji kini di Kluang. Sesapa nak tanah gi la mohon dgn dia. Tapi jgn lupa isi borang keahlian UM_ _ :). Jika tidak lupakan saja hasrat nak dpt tanah tu. Aduhai negaraku aduhai...









No comments: