Monday, September 04, 2006


Pakcu Dan Sesuatu

Di cc, lebih selesa utk melayari internet. Hari ini dikerah ke pasar. Mencari ikan. Setelah membeli seekor tenggiri berharga rm8, aku singgah di kedai suratkhabar. Taukey nye adalah India Muslim. entahlah mengapa poenjual suratkhabar kat Malaysia ni kebanyakkannya India. Sinonim. Beli paper dan mataku tertangkap pada sebuah komik yg aku cam sungguh lukisan dan gaya tulisannya. AKU DAN SESUATU. Laa..hidup lagi rupanya komik ini. Aku sangkakan aie ( Penulis & Pelukis ) telah mentalqinkannya.

Tebal. Berwarna. Novel Komik. Menarik.
( Yang kat atas nih cover zaman dulu...) Utk latest sinopsis, klik sini

Tanpa ragu capai sebuah dan membelek harga. Warghhh rm12.90 ?! Gilo. Tapi lantaran minat dengan lukisan dan cerita walaupun berta hati membuka wallet..melayang juga rm12.90. Duit berpindah ke tangan aci bini tokei kedai.

Merenung dlm bakul motor. Ada ikan tenggiri. Ada 2 bungkus nasi dagang ( Cucu penjualnya cun amat hehe ) ada paper dan ada Aku Dan Sesuatu. Yang pastinya buku itu paling mahal !

Tertanya juga, berbaloi ke ? Entahlah. Sejak dulu aku memang meminati lukisan. Lukisan potret, komik or whatever la. Dan utk komik aku amat meminati karya Aie ( Blues Utk Aku, Aku Hidup Dalam Blues dan Aku Dan sesuatu ) di tambah dgn jalan cerita utk setiap lukisan pun OK.

Terkenang juga zaman muda2 dulu hehehe di saat menadah ilmu di bumi Serdang..aku kerap ke Central Market ( CM ). Tujuan utama adalah melilau dan aku terpacak dibelakang pelukis yg melukis di situ. Ralit memerhatikan karya mereka. Memanglah seni itu indah.
Bakat tak la banyak, sikit2 tu ada la hahaha. Kurniaan Allah. Tapi yg sedihnya sekali haram pun tidak aku sumbang utk majalah Persatuan. Dan melukislah Wayne Rooney Saiful Roni sendirian.

Buat Sepol, sorry la..dulu Pakcu tak sumbang apa2. Melainkan sebuah cerpen yg entah apa2. Aku sendiri pun dah lupa tajuknya :)

K. Permisi. Assalamualaikum.

>>>3 matches, 10 goals ?! Marvellous performance by Ferguson Side :). Oit Rafa, Mourinho...korang tak gerun ke ? Hehehe Jgn prejudis ( Gelak ini tiada unsur takbur ) :)








No comments: