Saturday, August 08, 2009


Sambutan Merdeka dan Selsema Babi

PM minta jangan hadiri perhimpuan di tempat awam utk mengelakkan wabak Selsema babi daripada terus merebak. Sila Klik sini

Err..sambutan menyambut kemerdekaan tahun ini bagaimana pula ? Perbarisan di pagi harinya ( ramai yang terpaksa berlatih koir, berbaris dan sebagainya di bulan puasa ). Antara semangat patriotik ( sambut kemerdekaan ) dan ancaman selsema babi, yang mana jadi pilihan ? Semangat Patriotisme atau Nyawa ?

Pakcu : Saya mencadangkan agar tiada sambutan diadakan pd tahun ini. Virus selsema babi tidak mengenal usia, pangkat, jantina...ia sapu belaka. Merebak melalui udara. Apakah tiada kemungkinan di hari perbarisan itu nanti ia merebak kepada PM dan rakyat jelata yang menghadirinya ? Sekali lagi saya berasakan ia tidak perlu diadakan pd tahun ini supaya arahan tidak berhimpun ditempat awam benar-benar dilihat sebagai CAKAP SERUPA BIKIN bukannya CAKAP TAK SERUPA BIKIN.


p/s : Harapnya tiada sambutan di siang hari. JUGA DI MALAM hari, terawih..terawih..ramadan..ramadan ! ( Virus tidak kenal malam dan siang, bila dah datang yang segar bugar boleh terlantar di wad biasa ataupun ICU )

No comments: