Monday, March 08, 2010

Setahun sudah berlalu...

Anda suka lagu alleycats ?
Saya suka jugak, tapi tidak semua.

Saya suka lagu Setahun Sudah Berlalu...Pada hemat saya Pencinta Bahasa juga  suka lagu ini...Mengapa ? Kerana setahun sudah berlalu !

Setahun sudah berlalu
Februari bulan Mac muncul kembali
Dengan
pedih mata  kehangatan  semalam
Tanpa ku sedari
Ku di hambat petik  mawar topi  merah
Ku tulis sekuntum puisi
Tapi sayang pada siapa kan ku beri ?


2 comments:

Rusdi Abd Rahman said...

Pak Cu,
Setahun sudah berlalu... namun ada sinarnya dan ada juga 'main tarik-tarik tali' dalam hal ini (iaitu tentang tempohnya), apa-apapun sama-sama kita berharap ini benar-benar terlaksana (katanya dan formulanya secara berperingkat) bermula 2012...

PakCu said...

JANGAN MAIN SORONG PAPAN TARIK PAPAN.. NANTI HANYA TAHU MKAN, SURUH NGAJI TAK TAHU !
eh apa aku cakap nih ? hehehe
malaysia ni kuat buat eksperimen yg ntah apa2..
budak2 juga jadi mangsa.
kita perlu istiqamah dgn apa yg kita ada /warisi.
bukan bermakna menolak perubahan.
perubahan yg menjahanamkan bahasa je kita tolak.
nak majukan bahsa omputih, silakan.tambah la masa dan apa2 yg patut biar sampai berbuih pun. namun bahsa ibunda dilupa jangan. daulatkan bahsa ibunda. Itu jati diri namanya.