Thursday, April 22, 2004

Kawan-Kawan

Seronok melihat blog kawan2 hari ni. Ceria semuanya. Aku di CC sebenarnya ni. Bukan di rumah bagai selalu. Update blog kat CC. Kasihan Amin. Keluar dari asrama, lunch & terus ke CC.
Ikutkan hati mcm2 nak buat pada blog ni. Tapi tak punya ruang dan kemudahan. CC ni pun 25km dari asrama. Kerajinan peringkat ke 8 je boleh datang ke sini. Datang pulak berdua bersama ( Bukan awek la ) kawan serumah merangkap Ketua Warden, Fuad namanya. Kesian..dok dlm CC dgn muka boring. Ajak surf internet tak nak. Ikut suka kau la Fuad.

Aku banyak gambar utk dikongsi dengan kawan2, tapi tak unya skill nak upload. Nanti la..ada masa aku masukkan dlm blog ni. Biar gambar memperihalkan segalanya. Asyik ayat2 bisu je yg dapat ditatap. Sekali sekal nak jugak menatap wajah terkini Pakcu hahaha.

Anak Murid

Alam sekolah. Memang mcm2 kerenah. Macam2 hal. Nak tau maka jadilah GSTT :)
Betul la remaja ni akalnya tak berapa nak panjang. Buat perangai yg kadang2 ntah hapa2. Letih nak bagi kaunseling. Buat jugak. Kena Public Canning. Buat jugak benda yg sama.
Kee biasa adalah couple la. Dulu zaman sekolah tgk kwn sekolah kantoi sebab couple. Sekarang ni tgk anak murid pulak kantoi. Mungkin esok ada harapan pasangan2 ni akan di sandingkan kat assembly. Pengetua sekolah aku dah bercadang utk jadi tukang kompang. Guru disiplin dah berhajat nak jadi Pesilat Pengantin. Aku ? Ingat nak baca doa je. Hei budak2 nih.

Minggu ni mungkin tak balik rumah. karnival Sukan Asrama. Jadi ref. Man.U vs Liverpool mungkin dapat tengok di kedai makan je rasanya. Itulah guru. Habis tempoh pengajaran di kelas belum tentu habis tugasnya. Kalau jadi warden lagi la..tak pernah habis. Mujur juga bujang. Kalau dah ada isteri mau hangin juga. Apa tidaknya ..kejap2 ketuk pintu. Apa2 pun keikhlasan perlu dlm setiap ibadah yg dilakukan. Tidak begitu kawan2 ?

HAL2 LAIN

-Terkejut juga dgn pemergian Assyahid.Dr.Abdul Aziz Rantisi. Pengganti Assyahid Sheikh Ahmad Yassin. Zaid Akhtar msg pd aku mengkhabarkan berita itu. Benar. Mereka kekal hidup di sisi Maha pencipta.

-Syabas rakyat Terengganu yg inginkan Islam Hadhari sebab dah dapat cukai pintu. Islam Hadhari yg cemerlang :)

-Amin tak sabar menunggu majalah STARZ. Ada lukisan Aie dlm tu. Pehh..walaupun kecewa AKU DAN SESUATU kandas ceritanya. Tapi aku masih menantikan lukisan terkini Aie. Still Blues..Cpol..dah berhenti sktching ke ? Aku dah sambung semula hobi yg lama ditinggalkan. Sketching forever !





No comments: