Tuesday, December 21, 2004

...LONG JOURNEY...

Sudah 6 hari blog ini tidak di update. Bahan utk aku update ghaib sebenarnya. Biarlah, ada peluang nanti aku lampirkan di sini.

Aku saat ini berada di Kota Masai, Pasir Gudang JB.
Jam 10 p.m nanti aku akann bertolak ke Kedah, lokasi utama adalah Langkawi le :).

Jika kerana belum pernah kaki menginjak ke pulau lagenda Mahsuri ini rasanya pelawaan makcik aku akan aku tolak mentah2. Tapi oleh kerana belum pernah sampai, maka akan leburlah juga duit gaji aku yg tak seberapa ini.

Yang pastinya aku akan bergilir memandu kereta membelah kesejukan mlm di Highway PLUS yg asyik PLUS 10 percent setiap 3 tahun ( Hampas ! ),sekali haram belum pernah minus.


...POLIFONIK PUNYA HAL...

Makcik aku dah 2 minggu pelik. Kredit handsetnya asyik berkurang walaupun tak buat panggilan.
Akhirnya hari ini baru terjawab,kredit dipotong setiap minggu lantaran anaknya yg darjah 3 men DOWNLOAD lagu polifonik dari akhbar.

Download setelah terpengaruh dengan caj 50 sen bagi setiap lagu. Tapi tak membaca terma perjanjian, sekiranya download dibuat maka keahlian berjalan secara automatik. RM 1.50 dipotong setiap kali list lagu dihantar ke handset.

Dan aku hari ini terpaksa membelek sehelai demi sehelai surat khabar bagi mencari nama syarikat tersebut utk OFF kan keahlian. Mujur juga berjumpa, jika tidak setiap minggulah kredit melayang.

Lebih menyakitkan hati, utk kita OFF kan keahlian..RM 5 dipotong lagi ! Ini bukan cekik darah lagi tapi minum darah, saiz gelas air buah !
Tak hairanlah keuntungan syarikat2 ni RM 70 juta lebih !

Kesimpulannya
1.Syarikat yg bikin lagu memang bijak mcm tapir. Terma pemotongan kredit tulisan font 4 aku rasa. Kecik nak mamp#$%!

2.Jangan bagi budak bawah umur download lagu tak tentu pasal.

3.Nak lagu yg murah ? Aku cadangkan kalian ke www.jiwang.org Hanya caj penghantaran dikenakan, 1 lagu sekitar 20-40 sen je.

OK. Permisi dulu. Ada usia..rezeki..dengan izin-Nya kita berjumpa lagi. Assalamualaikum.



No comments: