Wednesday, December 15, 2004

Bola 1..bola 2..roger and out


1. Malaysia berjaya membenam Siam Thailand. 2-1. Aku secara jujur memang tidak berminat sangat dgn bolasepak Malaysia. Baik Liga Super mahupun Liga Perdana. Tapi apabila melibatkan perlawanan antarabangsa sokongan tetap di beri ( Patriotik jugak la sikit ) :)

Semalam Khalid Jamlus menjadi wira. 2 minit..2 gol. rezeki dia, dalam Berita Harian semalam ruangan surat pembaca, teruk juga dia dihentam peminat. Khalid dilabelkan sebagai pemain Kelas B yg melambatkan gerakan skuad Malaysia. Bagi aku Khalid Jamlus OK, cuma dia agak perlahan( maybe berat badan kena turunkan sikit kot ).

Aku saksikan melalui NTV 7. Astro Star Sport ( Ch82 ) pun ada siaran langsung tapi siaran langsungnya 4 minit lambat daripada NTV7. Siaran langsung kejadah hapa apa macam tu ?

2. Man United kelmarin mencicirkan 2 mata. Sekadar seri dgn Fulham. Ramai orang meramalkan Chelsea akan merangkul kejuaraan liga perdana setalah kali terakhir 1955.( Kalau tak silap la ). Balance 20 games apa cerita beb ? Musim masih panjang. Suatu masa dulu Arsenal begitu jauh meninggalkan pesaingnya kini tertinggal 5 mata dgn pendahulu liga.

>>> Ada ke org berminat membaca catatan bola aku ni ? Aku rasa dlm geng blog nih mcm aku sorang je gila bola. Takpelah, yg penting hati puas beb !

3. Aku rajin jugak singgah ke blog Nazmi Yaakob ( Reporter BHarian). Blog buku nota ( Link ada pd blog aku ni ). Seronok membacanya. Dalam senda gurau ada juga terselit kritikan membina. Syabas buat Nazmi.

>>> Beliau juga seorang penulis. Kalau kalian pernah baca la, antologi cerpen,Pijar Kinanah. Aku bukanlah peminat sastera yg tulen tapi adakalanya membaca novel/cerpen mampu memberikan kepuasan. Untuk aku sendiri menulis rasanya belum mampu :)


Buat Nazmi : " Sorry publish gambar tanpa izin ! "


No comments: