Saturday, December 04, 2004

www.pakdi.com

Pakdi. Itulah nama timangannya. Tak tahulah aku, jika dlm IC pun nama dia mcm tu. Dulu blogspot. Kini beralih kpd .com. Dulu banner blog dia ada gambar 2 ekor orang utan, kini tidak lagi. Mungkin dia ingin lebih serius mengkritik. Yg memperkenalkan aku dengan karyanya, Paiji la. Thanks sahabat. Yg pasti tulisannya kerap PANAS dibaca. Jika tidak panas masakan PDRM pun menjenguk laman webnya.

Sejak dulu lagi aku gemar membaca tulisannya. Kritikan yg bernas. Bagi aku dia tidak memilih TEAM. Adakala TEAM A dihentam TEAM B disokong. Tapi adakala sebaliknya pula yg berlaku.

Bagi aku jika kritikan itu lemah hujahnya atau dlm bahasa yg lebih indah, kritikan bodoh tak berfakta, selayaknya tulisan dia dicampakkan ke Sg. Gombak. Tetapi jika dibaca dengan hati yg terbuka ada kebenarannya. Oleh itu adakah wajar kebenaran yg wujud kita tepis atau sapu ke bawah carpet ?

Seperti kata dia, dia adalah manusia yg tak lepas drpd buat silap. Kepada pembaca tulisannya jika terdapat kesilapan, tegurlah. ( Pakcu mcm backing Pakdi je..). Terserahlah..tapi aku pun macam pakdi juga, seorang manusia !

No comments: