Monday, May 11, 2009


Selamat Hari Lahir yg terakhir ?

11 Mei 1946. Organisasi ini ditubuhkan oleh nenda Dato' Hisyamuddin Tun Hussein. Melebihi separuh abad ia berdiri. Atas nama memperjuangkan bangsa dan agama.
Namun ia kelihatan semakin keluar drpd landasan perjuangan. ( pasti ramai yg marah saya ) dan mula sakit-sakit tubuh badannya. Mungkin kanser telah menjalar ke setiap organ. Semakin hari tindakan organisasi ini semakin tidak popular dan menyongsang arus.

Kalian tidak perlu menyalahkan orang lain. Salahkan diri sendiri dahulu sebelum menoleh kpd org lain utk dipersalahkan. Mengapa kalian sudah semakin dijauhi rakyat ? Mengapa semakin ramai rakyat yg meluat dan hilang harapan kepada organisasi kalian ?

Saya berkata jujur. Ikhlas insya Allah.. Pemimpin organisasi ini perlu bermuhasabah diri. Renung sedalam-dalamnya tanpa pengaruh nafsu. Letakkan iman dan akal sebagai penimbang insya Allah penyakit yg bersarang akan sembuh.

Pakcu : Penawarnya hanya satu. Kembali kepada Kitab Allah dan Sunnah Rasul-Nya. Itulah penawar yg ampuh. Hebat dan kuat. Jika tidak kalian pasti dimamah virus dan seterusnya menemui ajal pd pilihanraya yg akan datang.

Saidina Umar pernah berkata " Kalian dimuliakan kerna Islam, sesiapa yg memilih jalan lain selain Islam maka dia akan menemui kehinaan. "

Buat pemimpin dan ahli organisasi berkeris ini, pilihan ada di tangan anda. Mahu berubah atau menghadapi saat kematian beberapa tahun lagi ? Terserah...

No comments: