Monday, January 11, 2010

Forum Rejuvenation Dakwah

Petang Jumaat lalu, saya telah ke UIA Kuantan. Jadi driver pun ye, escort pun ye. Bodyguard ? Err..bolehlah sikit-sikit hehe..( Dah 13 tahun tak ber -tae kwondo )

Tujuannya hanya satu, menghadiri forum Rejuvinasi Dakwah anjuran pelajar-pelajar Fakulti Perubatan di sana.

Agak teruja pabila dapat berjumpa Nazrey Johani
( Ex-Vokalis Raihan ) yg suaranya masih lemak merdu. Dalam album, luar album sama sahaja, memang kelllas gitu !

Forum berkisar tentang bagaimana dakwah dilaksana dalam bentuk penulisan, perubatan Islam dan nyanyian.
Dan rasanya amat beruntung memandangkan input yg diberikan oleh ketiga-tiga ahli panel sangat membantu dalam penambahan / percambahan ilmu. Ye, bukankah kita semua adalah da'ie ?

Moderatornya / Pengurusi Forum juga hebat. Di selang selikan dengan lawak yg real ( Bukan jenis lawak yg memaksa audien gelak ) menjadikan forum tersebut hidup dan tidak membosankan. Yang pastinya, saya yakin tiada audien yg tidur walau sesaat.

Kesimpulannya forum tersebut sangat bermanfaat bagi yg menhadirinya. Apatah lagi setiap butiran yg disampaikan dapat dilaksanakan, tidak sekadar mendengar dan bergelak ketawa dalam auditorium tapi pabila keluar, zero.



Pakcu : Harapnya budak2 UIA yg jadi penganjur tu dapat bikin CD rakaman forum yang bermanfaat itu. Daku sangat berminat untuk membelinya. Bagi free pun OK hehe.


Gambar : Dari kiri, Gadis comel tapi agak tembam, Amira Suryati, Datin Norhayati bersama tudung Ariani nya, Pakcu berjaket nampak mahal tapi bundle hehe, Nazrey Johani bersama novel Salju Sakinah, Zaid Akhtar dan Mr. Ahgo Dont Give-Up and wake-up.Tido manjang !

1 comment:

Dr Suhazeli bin Abdullah said...

mana gambar-gambar lain lagi? gambar saya tak ada ke?
Dr Suhazeli