Wednesday, August 11, 2004

HARI_HARI YG BERLALU

Isnin,9 Ogos 04 : Keluar rumah jam 9 lbh sikit dan pulang jam 6. Ke mana ? Beberapa perkara yg tertangguh sebelum ini aku settle kan.

Pertama, pergi meminjam buku bhg.C utk MTEST KPLI, Fuad rakan sejawat aku ( Dulu la ) dah siap2 letakkan buku atas katil. Settle satu problem. Baca la apa lagi kan ?

Kedua, tampal gigi. Entah la, saja gatal menjenguk ke Private Dentist. Lama juga bersembang dgn dentist,ingat nak tampal kecil saja. Tapi..setelah diperiksa..aku dinasihatkan agar melakukan operation bg membuang geraham bongsu,sebabnya gigi tersebut berpotensi utk menjahanamkan gigi lain pulak. Arghh...biar betul ni..?
Setelah menampal mana2 yg patut aku pun keluar..bab operation tu nanti dulu la..banyak perkara aku kena bereskan. Senak otak nak fikir pasal gigi je nanti.

Ketiga, Maybank2U aku tak berfungsi dengan bagus.Tak tahu la apa sakitnya. Lastly dpt kad baru. Settle masalah.

Keempat, ke JPN, bukan Jabatan Pendidikan Negeri tapi Jabatan Pendaftran Negara la.
Sepupuku, Ablong ( Nickname ) nak ambil IC barunya. Tunggu punya tunggu aku terfikir..bila lagi aku nak buat IC baru ? Nak tunggu kena denda dulu agaknya. Akhirnya giliran diambil dan hari itu jugak aku siapkan sesi bergambar dan scan cap jari. Tak tahu la apa pasal selama ni malas benar nak buat IC baru. Nak tunggu janggut lebat sikit barangkali :)

Malamnya, ada orang kampungku yg telah kembali ke rahmatullah. Seorang perempuan tua yg menghidap angin ahmar / stroke. Menurut emakku, arwah diserang penyakit stroke dah lama,aku pun belum wujud lagi masa tu ( Lama tak ? ) Ya Allah, tabah betul dia menjalani kehidupan,anak2nya pun bagus..bukan mudah utk menguruskan seorang tua yg kena stroke sebelah badan ni. Dia meninggal dunia petang dan buat pertama kalinya aku menghadiri pengkebumian jenazah di waktu malam.Al Fatihah buatnya...



Selasa,10 Ogos 04 : tarikh MTEST kian hampir, dalam masa yg sama assignment ibu saudaraku ( aku di minta menterjemahkan tugasannya ke dlm Bahasa Melayu ) belum siap. Macam la aku ni terror sangat. Terrorist boleh la hehehe. ( Macam mana la org melayu dpt perkataan terror yg membawa maksud hebat tu hah ? Kalau tengok kamus makna terror adalah ketakutan yg amat sangat.Pelik2... )Pehh..letih ! Bahasa yg agak tinggi. Setakat English biasa tu boleh la juga, ini tidak..sampai aku sendiri naik pening utk menghuraikan maksud.Hantam sajalah labu :)

Cuba membuat soalan bahagian C utk MTEST. Nampak senang je. Tapi bila disemak..heheh banyaknya salah ! Aku ingat aku dah pandai,rupanya belum lagi hahaha...


ENGLISH PREMIER LEAGUE 04/05

Kena ulas juga la sikit. Aku tahu ramai yg dok tunggu utk menghentam aku, takpe. Man U supporter always cool. Doesn't matter.

Kekalahan kepada arch-rival the Gunners pada Cummunity Sheild beberapa hari lepas memang memberi tamparan. Jelas defend agak goyah. Namun bagi aku ( Bukan nak menyebelahi team aku ) kekalahan itu tidak membawa makna. Masakan tidak, Man U kehilangan beberapa pemain utama. Dan bagi aku perlawanan itu lebih kepada perlawanan pertunjukkan ( walaupun tindakan Fergie menurunkan pemain muda pd second half sekadar utk menutup aib sebenarnya )

Ronaldo, Nistelrooy, Ferdinand, Heinze (new defender ) Saha, Solksjaer semuanya tiada...
Apa2 pun Arsenal sebenarnya masih hebat. Corak permainan pantas dan menarik,nyata mereka memang sukar dikekang.

Bagi Man U tugas berat mereka bermula pd perlawanan pertama musim dengan berkunjung ke Stamford Bridge, Ahad ini. Chelsea yg semua sedia maklum di bawah pengurusan Maurinho dan pemain2 hebat dunia yg baru dibeli pastinya mampu menghuru harakan Man U di laman sendiri.

Sebagai penyokong setia...dengan keadaan pasukan yg serba kekurangan saat ini,seri pun sudah dikira bagus buat Man U. Bukan tugas mudah utk menghalang serangan bertali arus drpd Arjen Rubbens dan Mateja Kezman !

Akhir kalam VIVA MAN UNITED !


No comments: