Tuesday, August 31, 2004


Setanggi Syurga

"Izinkan aku melafazkan kata, bicara hati yg mudah diterjemah, betapa aku gerun pada teduh untuk bernaung kerana awan itu rapuh.."

Itulah dia serangkap lirik Setanggi Syurga. Maaf lagu ini bukan utk cinta sesama manusia ye. pening juga aku nak memahamkan lirik lagu ni. Puitis amat. Muziknya OK. Sekali dengar je dah memadai utk aku simpulkan lagu ni memang sedap didengar.

Manis Helma & Ito Lara memang pakar dlm mencipta lagu yg mendayu-dayu utk Inteam.
Dan aku sebagaimana biasa kena keluarkan RM15.90 utk mendapatkan album ini. Entahlah bab kaset nasyid ni aku jarang berkira utk membeli. ( Saya belum pernah beli album cetak rompak. Sekian dimaklumkan ). Apatah lagi kalau album Hijjaz dan Inteam. Rabbani pun tak terkecuali walaupun muziknya saban hari semakin ganas dengan dance muzik.
( Album Rabbani sesuai utk mereka yg memandu long distance..boleh goyang2 kepala sikit :) )

Lagu lain yg OK..Hmm..Kasihku Abadi. Lagu oleh Putra Aiman. Lirik oleh komposer yg hebat Lukhman S ( Lama dah tak melihat sentuhan beliau )

Lagu lain lagi..? Beli sendiri la..letih la macam ni.

BACK TO SCHOOL

Hari ini aku akan kembali ke sekolah lama. Kembali semula sebagi tenaga pengajar. Mengajar subjek apa belum pasti lagi. Tapi dengar khabarnya Sejarah & BM. Subjek yg amat digemari masa zaman sekolah ( Terer punya pasal, kedua-duanya aku score c4 hehehe..aneh sungguh SPM..masa trial elok je dpt A2. Over confident barangkali ).

Back to school..Sifu returns ! Tiba-tiba je teringat masa kat kampus dulu tengok CD, Fight Back To School lakonan Stephen Chow@ Chow Sin Chee Cerita lawak bikin perut terburai !

Lain-lain
  1. PR Kuala Berang telah berakhir. BN menang 2059 undi. Hairan juga, dengan seluruh jentera dikerah ke sana, menang 2000 je ? Sedangkan lawan sibuk bermuktamar.
  2. Semalam sahabat baik aku pulang ke kampusnya setelah seminggu menjadi tetamu di rumah aku. Terasa juga kehilangan. Maklumlah dah lama tak bersembang..seminggu bersama macam2 cerita dikongsi bersama. Yg menariknya nenek dan mak aku pun terasa juga kehilangan dia. Berjurus budaknya ( kata mereka ). Sahabat ..jika aku ada adik perempuan ada kebarangkalian kau menjadi adik ipar aku hahaha.
  3. Insya Allah jika tiada halangan, aku akan ke KL 8hb Sept. Ada interview kat Damansara 9hb. Moga aku diberi kesempatan bertemu kalian ! Paiji..chicken chop kita apa cerita ?

K..ada usia, ada idea..insya Allah ada cerita...




No comments: