Friday, August 13, 2004

SUATU MASA

Pagi2 lagi aku dah ke Pekan, jalan2 cari makan. Ada sesuatu yg aku cari sebenarnya. News Straits Time. Bunyi macam hebat je kan ? Macam la pandai sangat. Tapi kalau tak rajin2 mengadap tulisan akhbar Inggeris,bila nak pandai ?

Peduli la apa pun. Yg sebetulnya kau nak baca akhbar kecil yg terselit bersama NST. EPL Preview hehehe. Terkenang suatu masa dahulu di kampus, hampir setiap hari aku ke Seven Eleven sebelah Resto. Maulana. Lepas solat Subuh, start motor / jalan kaki menuju ke Seven E.
Tujuannya hanya satu, mengambil surat khabar free The Sun. Barang free memang cepat habis, lewat sedikit saja maka kempunanlah.

The Sun ni,dah sampai kat Seven E sekitar jam 4 pagi. Jika jam 7.30 baru menapak ke sana biasanya pulang dengan hampa la. Apa yg menarik sangat ? The Sun ni ada berita terkini berkenaan EPL dan Liga Eropah,itu aje :). At least selain memenuhi hobi, aku dpt improve English aku.

Jika lewat maka terpaksalah aku keluarkan duit 30sen utk beli di kedai buku cina. Aku rasa tokey cina tu pun ambil di Seven E. Senang betul dia buat untung. Suratkhabar free. Jual 30sen,kalau 10 naskah dah rm3. Kalau 10 hari dia dah dpt untung rm30. Free je..tak payah keluarkan modal. Dapat jugak dia beli maxis reload rm30 dlm tempoh 10 hari. Betul tak ? Cina memang kepala bisnes,semua benda pd mata mereka boleh bikin duit. Sayang tak ramai orang melayu boleh berfikiran seperti mereka. ( Termasuk aku la ).

~semua umat melayu zuhud agaknya ? Tak jugak rasanya. tapi yg nyata umat Melayu memang tak berkira, sebab time AFUNDI selambe je mereka buang duit. Yg untung siapa ? Pengnjur@ Pembikin demam AF juga yg kaya.

~Orang tak demam di suruh demam, nak baik demam kena tonton dan AFUNDI la hehehe
(Alangkah bagus jika setiap RM yg digunakan utk AFUNDI kita bg pd rakyat Iraq. Kita mengundi, apa yg kita dapat ? Dapat nota sebelah kiri,sebab sokong muda mudi jadi penyanyi bersama pakaian yg mencungkil biji mata. Suka benar kita agaknya dpt nota kiri..:(

>>>terlalu banyak melalut..mcm mana kisah The Sun boleh pergi ke AFUNDI ni ? Entah.Geram kot ? :)<<<

No comments: