Tuesday, August 03, 2004

KAHWIN SANA SINI






Untuk tempoh seminggu ini 3 majlis walimah yg aku telah ke ketahui tarikhnya.
1. Seperti yg tertera dlm blog paizi. Faizal Khudri & Rohaida.
( Selamat menempuh alam baru la ye )

2. Rahimah Ramian & Ahmad Redzuan ( Geng Johorean & UM je yg kenal kot ? )
( Ringkas kadnya tapi menarik. Simple gitu..moga bahagia ke anak,cucu.cicit
etc. Utk makluman Rahimah ni kawan sekolah aku masa darjah 1 dulu. Tak
jumpa hinggalah saat ini. ) Majlis : 22hb Ogos 2004

3. Norhafizah Mohamad & ..... ?
( yang ni tak tau sapa partner nye, sebab tak dpaat kad...org lain yg bagi tahu..
maybe dia tak tahu alamat.KMREAN sekalian..kalian nak pergi ke ? )

4. Yuhana Abd Hamid & ..........?
( yg ini pun tak tahu jugak siapa partner dia. Err..dengar cerita sepupunya.
Wallahualam. Moga bahagia hingga akhir hayat. Majlis : 15hb Ogos 2004

~ Moga semua selamat mendirikan masjid dengan jayanya. Bab pergi majlis tu..bergantung pada keadaan kerana kita hanya merancang, Allah jua menentukan. Setuju ?

SURE HEBOH yg HARAM

Alhamdulillah.Haram jua akhirnya. Sepetutnya sejak dahulu lagi ia diharamkan. Agak malang setelah ramai muda mudi yg lingkup, yang TERLANJUR, yg beli kondom bagai beli gula-gula di kedai, baru ia diharamkan. Walaubagaimanapun syukur.

Cuma bagaimana pula dgn Konsert lain..? Konsert Scorpion yg undangannya adalah Kump.Search ? Mini Konsert di Planet Hollywood..? Adakah halal pula hukumnya..?

Apa yg menjadi harapan adalah ketegasan Majlis Mufti dlm isu ini. Harap jika ada tekanan mereka tidak berganjak. Rasanya ibu bapa yg jahil pun tahu hukum konsert ni. Lelaki perempuan terlonjak2 bersama-sama mengikut rentak lagu...dimanakah halalnya...? Rasanya belum ada yg berfikir bahawa aktiviti seperti itu mampu mengundang pahala dan malaikat di sebelah kanan akan mencatat nota dgn pantas..

Jika masih ada yg berfikir ia suatu yg positif maka jelaslah..sesungguhnya tidak hairan Allah menurunkan bala ( zahir @ tersembunyi ) ke atas bumi Malaysia ini.

~Agak sedih, masih ada pemimpin yg mahukan penjelasan detail berkenaan pengharaman ini. Mungkin dia tidak sekolah agama rakyat masa kecil dulu. Apa boleh buat...moga hidayah diperolehi bersama.

YANG LALU

25-27 Julai - Ke JB. Tujuan hanya 2. Bertemu sahabat, Encik Azhar Ibnu Mas'od. Semakin kacak pula dia :). Kedua, mencari barang elektronik. Kalian pernah dengar iKOMO tak ? Hmm adik beradik dia la yg aku pergi cari ni. Beli atau tidak kemudian cerita.

26hb, ke Pekan Nanas, ada 1 program bersama Jaha. Mandi jeram ! Pehh..sejuknya tidak terkata. Air separas leher memang seronok untuk dibuat berkubang.

31 Julai-1 Ogos - Azmi Harun datang rumah. Sampai juga akhirnya dia ke bumi Mersing. ( Seri Mersing lagulah melayu :) ).

Abe Mi hadir dikala rumahku hingar bingar dengan kaum kerabatku yg kebetulan pulang ke kampung. Takpe lah setidaknya boleh kenal keluarga aku, dok gitu Mi ? Dan sempat juga kubawa dia ke kenduri doa selamat jiranku. Maaflah Mi jika layanan tidak begitu memuaskan. tapi yg penting Gerai Anak Soleh menarik juga, betul tak Mi ? :). Nyaris2 jadi ahli Kelab Mawaddah :)







No comments: